Obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len " kúpna zmluva ") uzatvárané medzi predávajúcim inou fyzickou osobou (ďalej len" kupujúci ") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho.
Obsah obchodných podmienok
I. Všeobecné ustanovenia
II. Užívateľský účet
III. Obchodné podmienky pre Slovenskú republiku
IV. Záručné a Reklamačné podmienky pre Slovensko
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Predávajúci je firma SILURUS KOMÁRNO, s.r.o., Komenského 270/5, 945 01 Komárno, IČO: 44602154, IČ DPH: SK2022769023, pre predaj tovaru prostredníctvom on- line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.siluruskn.sk,
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je Predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.siluruskn.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
- Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Kupujúci prevzatím tovaru od predávajúceho, alebo prevzatím od prepravcu súhlasí s nižšie uvedenými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom. Obchodné podmienky a reklamačný poriadok možno stiahnuť v tlačiteľné forme a sú dostupné k nahliadnutiu v prevádzke Predávajúceho.
- Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď kupujúci, ktorý má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, jedná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
- Spotrebiteľom (ďalej tiež "kupujúci") je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom (ďalej taktiež "Predávajúci") alebo s ním inak koná.
- Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
II. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). Webové rozhranie obchodu umožňuje aj možnosť, že môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu. Realizáciou registrácie je automaticky zaradený do vernostného systému, ktorého podmienky sú zverenené na stránke www.siluruskn.sk
- Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
- Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
- Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
III. OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SLOVENSKÚ REPUBLIKU
I. Spôsoby dodania tovaru a prehľad cien dopravy po SR
Dôrazne odporúčame našim zákazníkom dôkladnú kontrolu zásielky pri jej prevzatí. Ak dostanete vizuálne poškodený balík, radšej ho vôbec nepreberajte, alebo pred pracovníkom prepravcu zásielku rozbaľte a skontrolujte tovar. Ak je poškodené, trvajte na spísaní zápisu o škode. Ak spozorujete poškodenie až po rozbalení (balík nesmie vykazovať známky poškodenia) spíšte s prepravcom bezodkladne (máte na to dva až tri pracovné dni, záleží na dopravcovi) dodatočný zápis o škode. Obstarajte si pokiaľ možno fotodokumentáciu rozbaleného balíka vrátane poškodeného tovaru a obal uschovajte.
II. Nevyzdvihnutie zásielky
V prípade nevyzdvihnutia zásielky kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo navýšiť konečnú cenu objednávky o ďalšie poštovné pri opätovnom zaslaní objednávky.
III. Spôsoby platby
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí na predajni v Komárne alebo v Hurbanove - časť Bohatá
- bankovým prevodom pri tomto spôsobe platby počkajte na potvrdzovací email, v ktorom nájdete informácie k platbe vrátane vystaveného daňového dokladu, na ktorom budú zohľadnené prípadné tovary, ktoré nie sp k dispozícií. Odoslanie tovaru nastane až po fyzickom pripísaní peňažných prostriedkov na náš účet vedení v Tatrabanka, a.s. IBAN: SK56 1100 0000 0029 2284 8795
- na dobierku - ktorú zaplatíte prepravcovi priamo pri prevzatí tovaru
IV. Dodacie lehoty
1. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávke tovaru (pokiaľ nieje uvedené v poznámke inak).
2. Pokiaľ v popise výrobku je uvedené, že
- výrobok je skladom (resp. k okamžitému odberu) tento výrobok expedujeme spravidla do 3 pracovných dní.
- ak je v popise udaná doba dodania do 7 dní výrobok je obvykle aj na kamennej predajni avšak je možné, že môže byť dočasne vypredaný ale obvykle ho vieme expedovať do 7 pracovných dní.
- ak je v popise udaná doba dodania do 14 dní ide o výrobok, ktorý obvykle nie je dostupný na kamennej predajni ale v 90% prípadoch ho vieme expedovať do 14 dní.
- ak je v popise udaná doba dodania do 30 dní ide o výrobok, ktorý nie je dostupný na kamennom obchode a jedná sa tovar, ktorý musíme objednávať od našich dodávateľov, a preto je pri tomto výrobku možná až 30 dňová doba doručenia,
- ak je pri výrobku udané, že nie je skladom, resp. je dočasne vypredaný ide o výrobok, ktorý v súčasnosti nevieme objednať u našich dodávateľov nakoľko je vypredaný aj u nich. Pri tomto výrobku nevieme garantovať 30 dňovú dobu doručenia (záleží kedy výrobok obstará náš dodávateľ). Aj takýto výrobok však je možné objednať!!!.
3. Ku každej dodávke tovaru bude priložený daňový doklad ktorý slúži súčasne ako dodací a záručný list.
4. V prípade vybavenia Vašej objednávky Vám bude zaslaný automatický e-mail.
V. Spájanie objednávok a úprava tovaru v objednávkach
Spájanie viacerých objednávok do jednej je možné len telefonicky na tel. číslach 0918/799631 resp. 0905/319023 a to len do doby obdržania potvrdzujúceho emailu o odoslaní objednávky.
VI. Predaj bez DPH - dodanie tovaru do členských štátov EU zdaniteľným osobám
Dodanie tovaru pre zdaniteľné osoby je možný len bez DPH len v prípade preukázania existencie vlastníctva a prevádzkovania kamennej predajne v inom členskom štáta EÚ. Pre veľkoobchodné objednávky platia odlišné ceny prepravy ako sú uverejnené na tejto stránke, resp. sú dohadované individuálne ceny
VII. Ďalšie dohody
1. Ochrana osobných údajov
Kupujúci dáva predávajúcemu svoj súhlas na zhromažďovanie a spracovanie osobných údajov na účely splnenia predmetu uzatváranej kúpnej zmluvy a využitie pre marketingové účely predávajúceho (najmä pre zasielanie obchodných oznámení). Tento súhlas je možné odvolať zaslaním písomného nesúhlasu so spracovaním osobných údajov na adresu predajcu. Osobné údaje sú spracovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, hlavne potom so zákonom č. 101/200 Zb. o ochrane osobných údajov.
IV. Záručné podmienky, reklamácie a odstúpenie od zmluvy
- Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, činí teda 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Záručná doba začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol výrobok v záručnej oprave.
- Garantovaná záručná doba 24 mesiacov platí len pre konečného spotrebiteľa, nie pre podnikateľov (nákup na IČO), ktorí tovar kupujú pre účely ďalšieho obchodu s daným výrobkom. V tomto prípade nie je záručná doba stanovená občianskym zákonníkom, ale stanovuje ju konkrétny dovozca tovaru do SR
- Prípadné reklamácie budú vybavené v súlade s reklamačným poriadkom internetového obchodu www.siluruskn.sk a právnym poriadkom platným v SR.
- Tovar na reklamáciu posielajte najlepšie v pôvodnom obale, dopravca neručí za zle zabalené zásielky.
Reklamačný poriadok
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej tiež len „občiansky zákonník“) a zákona o ochrane spotrebiteľa, upravuje spôsob a základné podmienky reklamácie chýb tovaru a uplatnenie nárokov zo záruky uplatnené spotrebiteľom.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na reklamácie chýb tovaru, ktorý je v záručnej dobe alebo sa jedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
Záruka
Na všetky výrobky je poskytovaná záručná doba podľa zákona (24 mesiacov pre spotrebiteľov). Ak sa objaví chyba výrobku v záručnej dobe, pošlite výrobok spolu s dodacím listom alebo iným dokumentom preukazujúcim zakúpenie tovaru v našom obchode (alebo jeho kópiu), na ktorý uveďte popis chýb a Vami požadovaný spôsob riešenia reklamácie. Inak bude reklamácia riešená v súlade zo zákonom.
Vaša reklamácia bude vybavená do 30 dní od dňa jej uplatnenia. Tzn. od dňa, kedy nám bude doručená.
Záruka sa nevzťahuje na tovar, u ktorého uplynula dňom uplatnenia reklamácie záručná doba. Ďalej na opotrebenie veci spôsobenej jej obvyklým užívaním. Za chybu nie je možné považovať zmenu materiálu úmernú dĺžke užívania ani problém spôsobený nesprávnou údržbou a nesprávnym používaním výrobku. Všetky zasielané výrobky prechádzajú podrobnou kontrolou.
Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Pokiaľ je poskytovaná dlhšia než zákonná lehota, predávajúci v ňom určí podmienky a rozsah predĺženej záruky.
Na odoslanie tovaru konečnému kupujúcemu sa neúčtuje žiadne poštovné.
Rozpor s kúpnou zmluvou
Pokiaľ zákazník dostal iný výrobok, než si objednal (neúmyselná zámena pri balení výrobku), alebo dostal výrobok s chybou, zašle nám ho späť nepoužitý, nepoškodený a v pôvodnom obale spolu s dodacím listom. Bezplatne Vám zašleme výrobok správny (resp. nepoškodený).
Nový tovar Vám zašleme kuriérom GLS službou "Výmenný balík" pričom vymieňaný výrobok odovzdáte priamo kuriérovi.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie tovaru)
- Kupujúci (spotrebiteľ) má právo na základe ustanovenia občianskeho zákonníku, v znení neskorších predpisov odstúpiť od zmluvy do 14-tich dní od prevzatia tovaru a to aj bez udania dôvodu. Pokiaľ sa tak rozhodne, musí tovar poslať späť predávajúcemu v uvedenej lehote – predpokladom je doručenie vráteného tovaru predávajúcemu (určujúci je dátum odoslania: napr. dátum doručenia je 1.2., posledný deň tovar odoslať tzn. predať k preprave či osobne vrátiť v sídle prevádzky je 15.2.). Odporúčame poslať tovar na dobierku, čím Vám automaticky pošta pripíše peniaze na Váš účet alebo Vám ich vyplatí v hotovosti. Ak neuplatníte tento postup predávajúci najneskôr do 14-tich dní od odstúpenia od zmluvy zákazníkovi vráti späť kúpnu cenu výrobku dopredu dohodnutým spôsobom. Tovar musí byť nepoškodený, bez známok používania spolu s dodacím listom.
- V prípade, že žiadate o výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (vid. odst.1), zašlite nám výrobok späť nepoškodený, najlepšie v pôvodnom obale spolu s dokladom o kúpe na adresu Silurus Komárno, Námestie Kossutha 18/A, 945 01 Komárno.
- Pri zaslaní späť voľte vhodný obal, aby nedošlo k poškodeniu tovaru pri preprave. Vrátený tovar zároveň odporúčame poistiť.
- Tovar poškodený pri preprave v dôsledku voľby nevhodného obalu nie je možné vymeniť alebo za takýto tovar žiadať vrátenie peňazí.
- Zákazníkovi bude vrátená čiastka zaplatená za tovar ponížená o náhradu za skutočne vynaložené náklady dodávateľa spojené s vrátením tovaru (§53 Občianskeho zákonníku). Náklady spojené s vrátením tovaru hradí zákazník. Zákazník nesmie zaslať tovar na dobierku. Pri zaslaní tovaru na dobierku necháme tovar vrátiť späť.
- Kupujúci nemôže odstúpiť podľa Občianskeho zákonníku, v znení neskorších predpisov od kúpnej zmluvy na poskytovanie služieb, ak s ich plnením sa začalo s jeho súhlasom pred uplynutím 14 dní od prevzatia plnenia, na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli dodávateľa, na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, ako i tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebeniu alebo zastaraniu, na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak porušil spotrebiteľ ich originálny obal, na dodávku novín, periodík a časopisov, spočívajúcich v hre alebo lotérii.
- V prípade prvej žiadosti o výmenu tovaru za iný (napr. veľkosť obuvy, oblečenia, dĺžka prútov, gramáž prútov a pod.) zabezpečujeme službu "Výmenný balík" kuriérskou spoločnosťou DPD. Kuriér Vám prinesie nový tovar bez toho aby ste nám ho museli vopred posielať a jednoducho kuriérovi odovzdáte nesprávnu veľkosť tovaru. Za túto prvú výmenu neplatíte žiadne poštovné.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu
- Vážený spotrebiteľ, ak sa domnievate, že sme Vás poškodili, alebo nesplnili svoje záväzky kontaktujte nás
- Subjektom (ADR) mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom, je Slovenská obchodná inšpekcia
- U Slovenskej obchodnej inšpekcie, má spotrebiteľ možnosť podať návrh prostredníctvom on-line formulára, dostupného na internetových stránkach Slovenskej obchodnej inšpekcie
- Spotrebiteľ môže podať návrh u Slovenskej obchodnej inšpekcie alebo povereného subjektu najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.
- Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov si strany nesú samy.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 1. 7. 2020.
Zmeny reklamačného a obchodného poriadku vyhradené.